Friday, December 18, 2015

Tempat Best - TBOX Sg Lembing, Kuantan, Pahang

Assalamualaikum.  

Kali ni saya ni promot sikit tempat tinggal saya di Kuantan. Sesapa yang sukakan ketenangan, nature memang saya recommend sangat tempat ni. Sg Lembing dulunya bekas lombong bijih timah, Dan masih ada lagi lombong tu. Area Sg Lembing ni majoriti orang Cina yang tinggal.  Melayu ada juga, maybe dalam 40% la.  Selain tu, dekat Sg Lembing ada muzium, bukit Panorama, air terjun Pelangi dll.. Saya belum sempat lagi menginap di mana-mana homestay @ hotel @ chalet, tapi pernah pergi sana, Tempatnya memang betul2 rileks dan santai. 

Di Sg Lembing, TBOX Sg Lembing salah satu chalet yang unik kat sana.  Salah satu wishlist saya untuk 2016 hehehe!!  TBOX Sg Lembing menyediakan 5 jenis chalet mengikut kesesuaian pelanggan antaranya Wooden White House, Wooden Cottage, Japanese Cabin, Colourful Cabin dan yang terbaru Backpacker Cabin.  So, korang boleh cuci mata dan boleh plan bercuti 2016 nanti kan. Harga jenis2 chalet ni tak sama yer. Hari biasa dan hari minggu pulak lain harganya.

Boleh hubungi mereka dan sebarang pertanyaan :
Call in / Whatsapp : 010 - 288 2993 / 09 - 541 1069
Email : tbox.faq@gmail.com
Facebook : https://www.facebook.com/tboxsglembing
Website : tboxsungailembing.com




JAPANESE CABIN

Setiap kabin boleh memuatkan 4 atau 6 orang dengan katil tambahan.

Ia dilengkapi dengan satu katil double, dua katil single, ruang tamu kecil dengan tatami, bilik mandi peribadi dengan pancuran mandian air panas, TV satelit, peti sejuk kecil dan dispenser air panas / sejuk.




















WOODEN WHITE HOUSE

Rumah putih kayu lengkap dengan, 3 bilik berasingan >> 1 bilik tidur double dan 2 bilik dua tingkat setiap bilik dua tingkat boleh memuatkan 3 orang.

Ia boleh memuatkan 8 orang dalam jumlah mengikut kiraan katil. Walau bagaimanapun, ia boleh muat dalam 13 orang dengan katil tambahan.

Selain itu, terdapat ruang tamu, ruang makan, dapur kecil, peti sejuk, penghawa dingin, dispenser air panas / sejuk dan bilik mandi peribadi. Bilik mandi lengkap dengan pancuran mandian air panas dan syampu dispenser.

















WOODEN COTTAGE

Ia terletak di atas sebuah bukit kecil dan kampung ini dikelilingi dengan pokok-pokok dan bunga. Setiap kotej boleh memuatkan hamper 6 orang, lengkap dengan bilik mandi peribadi, tab mandi, dapur kecil dan balkoni peribadi.

Ia dilengkapi dengan:
- Double Decker (2 x katil single)
- Katil Kelamin
- Katil sofa
- Dapur Kecil (peti sejuk, ketuhar gelombang mikro, periuk induksi)
- Bilik Mandi Persendirian
- Balkoni peribadi
- Televisyen dengan Astro
- Loteng bumbung





























COLOURFUL CABIN

Terdapat 12 unit Colourful Cabin, setiap kabin boleh memuatkan 8 orang, kabin tanpa tandas. Semua kabin dicat dengan tema yang berbeza seperti web labah-labah, moo, kotak xmas dan lain-lain.

Ia dilengkapi dengan:
2 katil saiz queen + 4 katil bersaiz single
Penghawa dingin
 Dispenser air panas
Peti sejuk kecil
 Ampaian
 Cermin
 Penggantung baju






















 BACKPACKER CABIN

Kabin untuk backpacker diubahsuai daripada penghantaran kontena ke 6 kapsul individu, masing-masing adalah untuk satu pengembara tunggal sahaja, baik bagi orang yang suka melancong bersendirian atau dalam kumpulan kecil.

Setiap kapsul direka khas untuk lebih privasi, setiap kapsul lengkap dengan pintu individu yang boleh dikunci dan langsir, katil single, meja kecil dan dll.

Ia dilengkapi dengan:
- Satu katil bujang
- Pintu boleh dikunci
- Meja kecil
- Penghawa dingin
- Lampu 
- Tuala
- Tandas Berkongsi (di luar)